Ce legătură există între primul tronson de autostradă din Moldova, inclus în Varianta ocolitoare Bacău, și Autostrada Lugoj – Deva? Unii ar spune, invocând poziționarea geografică, nici măcar una. Elementul comun are însă un nume: Arcadis Eurometudes SA.
Mai exact, este vorba despre proiectantul care, aflat în asociere cu liderul spaniol Comsa SA, cu JV Teloxim Con SRL și Aldesa Construcciones SA a construit lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva și care, într-o altă zonă geografică, a realizat proiectul în baza căruia românii de la Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, lucrează la cel mai important obiectiv în execuție din Moldova, Varianta de ocolire Bacău.
Calitatea rezultatului final la lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, între localitățile Ilia și Holdea, a fost făcută praf din punct de vedere mediatic de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar și de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, exact înainte de momentul așteptatei inaugurări a 43 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva. Un obiectiv de investiții demarat în 2014, care, deși a avut ca termen inițial de finalizare 2016, a acumulat întârzieri de ani și ani.
Șeful de la Transporturi susține că asocierea condusă de Comsa, din care face parte și proiectantul Arcadis Eurometudes SA (același de pe Varianta ocolitoare Bacău), nu și-a respectat obligațiile prevăzute în contractul semnat în 2013, în valoare de 579,92 milioane lei, motiv pentru care lucrările la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva nu au putut fi recepționate nici la timp, nici corespunzător din punct de vedere calitativ. Este vorba despre 21,14 km de autostradă și de bretelele care ar fi făcut posibilă descărcarea traficului auto de pe lotul 4. Despre acestea, CNAIR afirmă, într-un comunicat, că „nu îndeplinesc condițiile tehnice necesare”.
Ministrul Cuc vorbește despre „neconformități care ar putea fi soluționate în 5 – 10 zile” și, după ce a dat termen de remediere a problemelor, a amenințat cu rezilierea contractului. Mai mult, Antreprenorul a primit și o factură de penalități, în valoare de 73 milioane lei, pentru „neimplementarea la timp a soluțiilor și lipsa de mobilizare„. Asta, deși același antreprenor a construit pe banii lui, suplimentar contractului, ecoductul pentru mamifere mari solicitat de autoritățile române, în acord cu normele europene de mediu, ecoduct a cărui plată e în aer, negăsindu-se încă o soluție legală.
Pe lângă problemele recent descoperite de ministrul Răzvan Cuc la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, acesta acuză asocierea spaniolă de „șantaj”, deoarece refuză să extindă perioada de garanție a lucrărilor de la 4 ani, așa cum e stipulat în contractul semnat în 2013, la 10 ani, așa cum cer șefii de la Transporturi…. pentru că pot.
Dacă nu remediază „neconformitățile” legate de siguranța traficului, Cuc are în plan ca Autostrada să fie preluată de CNAIR, iar inaugurarea oficială să fie făcută până la sfârșitul lui august.
„Săptămâna trecută de 2 ori s-a cerut recepția finală a lucrărilor, o dată miercuri, o dată vineri. Și s-a spus că nu sunt finalizate. Lucrările pot fi făcute și sub trafic. Poate fi deschisă traficului autostrada, dar nici nu putem să nu admitem că sunt anumite probleme și să închidem ochii. Mergem pe calea legală și facem lucrurile așa cum trebuie. Nu cedez la șantaje. Ori fac lucruri de calitate ori dacă nu pleci acasă cu certificat negativ constatator, cu penalități, așa cum trebuiau aplicate de mult”, a spus Răzvan Cuc.
În ceea ce privește lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva, lucrările au fost realizate de Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL și recepționate fără probleme în condițiile în care, de exemplu, surpări au avut loc pe ambele loturi, dar ele sunt amintite acum doar în dreptul lotului Comsa. Contractul pentru cei 22,14 kilometri construiți între Șoimuș și Ilia de către Spedition UMB e în valoare de 419.4 milioane lei (o ofertă subevaluată), dar rămâne de văzut la cât se vor ridica „revendicările” ulterioare.
Prezența proiectantului Arcadis Eurometudes pe ambele șantiere, Lugoj – Deva și VO Bacău, un șantier criticat de autorități și altul extrem de pozitiv promovat de aceleași autorități, ar putea avea o evoluție interesantă, ministrul amenințând Antreprenorul de pe Lugoj – Deva inclusiv cu măsuri radicale, ca interzicerea participării la licitații în România în următorii trei ani. De asemenea, nu e exclus ca neplata prestațiilor Arcadis Eurometudes pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva să influențeze atitudinea aceluiași proiectant pe Varianta ocolitoare Bacău și tronsonul primului tronson de autostradă din Moldova, în relația cu constructorul SPEDITION UMB – TENHOSTRADE, care a Antreprenor. Aceasta este însă o speculație.
Cert este, însă, faptul că șantierul din zona Bacău nu are încă atribuit contractul pentru consultanță, prin care să fie supervizate și certificate lucrările executate.
Sursa foto („neconformități” lot 3 Autostrada Lugoj – Deva): economica.net
Comments
37 Commentsanimal
ian. 21, 2021I read a great article with pleasure, I hope it will continue
sikiş takipaldım
ian. 15, 2021Great article! We are linking to this particularly great content on our site.
Keep up the good writing.
instagram pornoları izle
ian. 15, 2021Your style is very unique compared to other folks I have read
stuff from. Thank you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll
just book mark this site.
instagram sperm artığı
ian. 15, 2021My family members always say that I am wasting my time here at
net, except I know I am getting familiarity everyday
by reading thes good posts.
türk porno izle
ian. 15, 2021Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis.
It will always be helpful to read articles from other authors and use something from other
web sites.
buyaweb pornosu
ian. 14, 2021Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital
to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Anyway I’ll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently quickly.
josefine holness
ian. 9, 2021I loved your blog.Really looking forward to read more. Will read on…
alonso matheny
ian. 6, 2021I think it is a fluent sharing, I will recommend your site to my friends
josefine holness
ian. 4, 2021I get very useful information on your page, I feel lucky
renault kadjar key replacement
ian. 3, 2021Some really great info, Gladiola I detected this. I’m not spaming. I’m just saying your website is AWSOME! Thank you so much! Please vist also my website.
chwilówki online
ian. 3, 2021I reckon something truly special in this website.
beatrice flocke
ian. 3, 2021I think it is a fluent sharing, I will recommend your site to my friends
auto locksmith
ian. 3, 2021I am incessantly thought about this, thanks for posting.
josefine holness
ian. 1, 2021I think it is a fluent sharing, I will recommend your site to my friends
patrice gunawan
ian. 1, 2021I randomly stopped by your site but you are really successful
glen courier
dec. 31, 2020You have a quality site, I congratulate you on this
izle
dec. 22, 2020Very good article.Thanks Again. Really Cool. Cedrick Mulac
film izle 2019
dec. 19, 2020Awesome blog.Much thanks again. Want more. Donte Calhaun
türk casino siteleri
dec. 15, 2020Thank you for your article.Really thank you! Awesome. Alina Toepperwein
2021 filmleri izle
dec. 11, 2020Very informative article.Thanks Again. Great. Keven Huffstickler
erotik film izle
dec. 9, 2020Thank you ever so for you post. Thanks Again. Keep writing. Scarlet Esra Hardner
sikis izle
dec. 9, 2020Excellent write-up. I absolutely appreciate this site. Karyn Ulises Nixie
erotik film izle
dec. 9, 2020Asking questions are truly fastidious thing if you are not understanding something completely, but this post provides nice understanding even. Etheline Gael Jensen
erotik film izle
dec. 9, 2020Nuestros modelos de telefonos chinos son, unica y exclusivamente, versiones internacionales WCDMA totalmente compatibles con los parametros tecnicos. Biddie Darb Brecher
porno
nov. 13, 2020Good respond in return of this matter with real arguments and telling the whole thing concerning that. Mehetabel Jefferey Jarred